top of page

Algemene voorwaarden

cookie-the-pom-gySMaocSdqs-unsplash (1).jpg

Algemene voorwaarden honden uitlaatservice

De algemene voorwaarden van Unleashed dienen zorgvuldig gelezen te worden en met het ondertekenen van het inschrijfformulier gaat u akkoord met deze algemene voorwaarden. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle opdrachten tussen de eigenaar van een huisdier en Unleashed

 

Rechten en plichten van de eigenaar van de hond

  • De eigenaar van de hond(en) zorgt voor de jaarlijkse inentingen tegen cocktail- en kennelhoest;

  • De eigenaar van de hond(en) zorgt maandelijks voor de preventieve behandeling tegen vlooien, teken en wormen;

  • De hond moet een goed werkende halsband dragen (geen slipketting);

  • De hond moet goed kunnen luisteren, goed de basiscommando’s kennen en goed los kunnen lopen;

  • De hond moet sociaal zijn in de omgang met andere honden en mensen;

  • Alleen gecastreerde en gesteriliseerde honden mogen mee, dit ivm onrust in de groep;

  • De eigenaar van de hond(en) accepteert dat de hond(en) bij thuiskomst nat en vies kunnen zijn en treft hier

    eventuele maatregelen voor (bench/handdoek). Hondenuitlaatservice Unleashed tracht de honden zoveel mogelijk “handdoek droog” af te leveren;

  • De eigenaar van de hond(en) dient tijdens de uitlaattijden telefonisch bereikbaar te zijn;

  • Indien acute medische zorg tijdens of na de wandeling noodzakelijk is voor de hond, machtigt de eigenaar van de hond(en) hondenuitlaatservice Unleashed om op kosten van deze eigenaar van de hond(en) de nodige medische kosten te verschaffen. Ongeacht welke dierenarts, want wij gaan direct naar een dierenarts die op dat moment beschikbaar is. Deze kosten zijn direct voor de eigenaar van de hond. Er zal wel altijd geprobeerd worden om eerst contact met de eigenaar te zoeken. Mocht deze niet bereikbaar zijn of er is mega spoed en een medische ingreep is nodig, dan is hondenuitlaatservice Unleashed door de eigenaar gemachtigd om direct medische zorg toe te laten voor de hond;

     

Rechten en plichten Hondenuitlaatservice Unleashed

  • Hondenuitlaatservice Unleashed behoudt zich te allen tijde het recht om bij calamiteiten, zoals code rood of andere zware weersomstandigheden, de wandeling op te zeggen of in te korten;

  • Hondenuitlaatservice Unleashed behoudt zich te allen tijde het recht voor de algemene voorwaarden en de prijsopgaven te veranderen. De eigenaar van de hond(en) kan bij wijziging van de algemene voorwaarden en prijsopgaven geen aanspraak meer maken op informatie verstrekt in eerdere uitgaven van deze documenten;

  • Hondenuitlaatservice Unleashed is niet aan te merken als bezitter van de hond(en);

  • Hondenuitlaatservice Unleashed heeft het recht de hond(en) los te laten lopen. De hond(en) die meegaat moet ook los kunnen lopen en de basis commando’s goed kennen;

  • Hondenuitlaatservice Unleashed behoudt zich het recht om honden uit te sluiten wegens onacceptabel gedrag, hiervoor zal wel eerst contact opgenomen worden met de eigenaar;

  • Hondenuitlaatservice Unleashed behoudt zich het recht om hond(en)(tijdelijk) niet met de groep mee te nemen, indien blijkt dat de hond(en) een ziekte, vlooien, etc heeft of loops is;

  • Hondenuitlaatservice Unleashed behoudt zich het recht om honden te weigeren in de hond(en) gedrag ontwikkelt, die de hond(en) ongeschikt maakt voor de groep van hondenuitlaatservice Unleashed;

  • De hond(en) wordt rond de afgesproken tijden opgehaald en weer afgeleverd op het afgesproken adres door hondenuitlaatservice Unleashed;

  • Door uw hond mee te geven met hondenuitlaatservice Unleashed, geeft u hondenuitlaatservice Unleashed toestemming om uw hond zijn/haar portret te gebruiken. Dit portret kan op social media en in eventuele video’s en/ of producten gebruikt worden voor commerciële doeleinden;

     

Aansprakelijkheid

  • De eigenaar van de hond(en) is ten allen tijden zelf aansprakelijk voor de hond die met Unleashed mee wandelt;

  • Mocht de hond weglopen, iets verkeerds eten, etc, tijdens de wandeling met Unleashed, dan zijn wij daar ook niet verantwoordelijk voor;

  • De eigenaar dient zelf een WA-aansprakelijkheidsverzekering te hebben, waarbij zijn/haar hond in het pakket zit, zij/hij blijft namelijk te allen tijde aansprakelijk voor de daden van de hond;

  • Hondenuitlaatservice Unleashed is niet aansprakelijk voor de schade veroorzaakt aan/door de hond(en). Eventuele kosten van medische zorg en schade aan derde worden aan de eigenaar van de hond(en) verhaald;

  • Hondenuitlaatservice Unleashed is niet aansprakelijk voor de schade aan woning/inboedel door een natte/vieze/drukke hond. De eigenaar van de hond(en) legt altijd een handdoek klaar voor de uitlaatservice;

     

Betalingen

  • Hondenuitlaatservice Unleashed hanteert een vast maandbedrag. Hierbij betaald u elke maand hetzelfde vaste bedrag, ongeacht of uw hond meewandelt.

  • Abonnementskosten worden aan het eind van elke maand gefactureerd (vooruitbetaling), ongeacht of de hond wel of niet meewandelt, totdat het abonnement wordt stopgezet;

  • De opdrachtgever dient een afzegging uiterlijk 48 uur van te voren (m.u.v. het weekend) door te geven aan de opdrachtnemer. Bij een tijdige afzegging kan een wandeling binnen 3 weken worden ingehaald. Inhalen geschiedt altijd op basis van beschikbaarheid en is een service, géén verplichting vanuit de Uitlaatservice.

  • Je betaalt bij ons altijd voor 44 weken per jaar. Tijdens de volgende periodes zijn er geen wandelingen: drie weken gedurende de zomervakantie, één week herfstvakantie, twee weken kerstvakantie, één week krokusvakantie en één week meivakantie.

  • Tijdens officiële feestdagen zijn er geen wandelingen. Voor alle  officiële feestdagen die buiten de vakantieweken vallen ontvang je een tegoed. Dit tegoed kan binnen 3 weken gebruikt gebruikt worden indien de beschikbaarheid dat toelaat.

  • Indien er door extreme weersomstandigheden, bijscholing of ziekte van de opdrachtnemer niet gewandeld kan worden, wordt er een tegoed gegeven voor de niet gewandelde wandelingen. Deze kunnen op een ander moment ingehaald worden.

  • Betalingen moeten binnen 7 dagen na ontvangst van factuur geschieden;

  • Indien betaling achterwege blijft, volgt na 7 dagen een herinnering, na 30 dagen heeft hondenuitlaatservice

    Unleashed het recht om de overeenkomst te ontbinden;

  • Indien betaling niet voldaan is voor aanvang van de wandelingen behoudt Unleashed hondenuitlaatservice zich het recht voor de wandelingen op te schorten tot de betaling voldaan is; 

  • Hondenuitlaatservice Unleashed betaalt het resterende bedrag wat nog open staat nooit terug, mocht de

    overeenkomst eerder eindigen, om wat voor reden dan ook;

  • Bij herhaaldelijke wanbetalingen ontbindt hondenuitlaatservice Unleashed de overeenkomst;

  • Er geldt een opzegtermijn van 1 maand bij 1 en 2 keer per week wandelen, en twee maanden bij 3,4 en 5 keer per week wandelen.

  • Bij langdurige afwezigheid van de hond (langer dan een maand) door revalidatie, ziekte, tijdelijke verhuizing naar andere locatie, kan het abonnement worden bevroren. Er wordt dan € 7,50 reserveringskosten berekend voor het vrijhouden/de reservering van de vaste gereserveerde plekken.

  • Een loopse teef kan in de regel zo’n 4 weken niet mee met de uitlaatservice. Is de loopsheid voorbij, dan moet er alsnog rekening worden gehouden met een nog eventuele sterke aanwezige geur, waardoor de mogelijkheid bestaat dat de teef dan alsnog niet meekan. Deze periode, inclusief de nasleep, valt binnen het abonnement en wordt dus gewoon doorberekend.

  • Alle eventuele extra wandelingen worden direct met een betaalverzoek in rekening gebracht.

Algemene voorwaarden dag- en vakantieopvang

Wij hanteren de algemene voorwaarden van brancheorganisatie Dibevo, bij het indienen van een reservering ga je akkoord met deze voorwaarden en geef je aan daarmee bekend te zijn

Artikel 1 – Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

Dierenpension: De natuurlijke of rechtspersoon en zijn medewerkers, hierna te noemen de ondernemer, die zijn bedrijf maakt van het tijdelijk huisvesten en verzorgen van gastdieren en lid is van de Vereniging Landelijke Organisatie Dibevo te Amersfoort.
Consument: De natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en die met de ondernemer een pension overeenkomst aangaat of wil aangaan.
Gastdier: Het huisdier van de consument, waarvoor een pension overeenkomst wordt/is gesloten.
Pension overeenkomst: De overeenkomst tussen de ondernemer en de consument, waarbij de ondernemer zich verplicht het gastdier gedurende een bepaalde periode te huisvesten en te verzorgen tegen een door de consument te betalen prijs.
Pensiono vereenkomst op afstand: Elke pension overeenkomst waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt   gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand, waarbij de ondernemer het systeem daartoe heeft georganiseerd.
Verzorging: De door de ondernemer uit te voeren werkzaamheden ten
behoeve van het welzijn van het gastdier.  
Huisvesting: Het tijdelijk ter beschikking stellen van gebouwen, kennels en/of terrein ten behoeve van het verblijf en de verzorging van het gastdier.
Reservering: De afspraak tussen de ondernemer en de consument om het gastdier gedurende een overeengekomen periode huisvesting te verlenen in het dierenpension tegen het op het moment van in ontvangst nemen van het dier geldende tarief.
Vaccinatie: De op het moment van de pension overeenkomst geldende vaccinatieverplichtingen, waarover de ondernemer de consument informeert en waaraan de consument moet voldoen.
Machtiging: Een door de consument aan de ondernemer schriftelijk verstrekte volmacht, die de ondernemer verplicht om voor rekening van de consument deskundige (veterinaire) hulp in te roepen wanneer er duidelijke symptomen zijn dat het welzijn van het gastdier in gevaar is.

Artikel 2 – Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument met betrekking tot de huisvesting van een gastdier in een dierenpension.

Artikel 3 – Het aanbod

  1. De ondernemer brengt een aanbod mondeling, dan wel schriftelijk/elektronisch uit.

  2. Het aanbod omvat in elk geval de volgende onderdelen:

  • de periode waarvoor de gevraagde reservering geldt;

  • de prijs en de wijze van betaling hiervan;

  • de in de sector vereiste vaccinaties;

  • de gevallen waarin de huisvesting van het gastdier kan worden geweigerd;

  • de zorg van de consument om de naam van een contactpersoon en/of de eigen dierenarts door te geven voor spoedoverleg in bijzondere omstandigheden;

  • de vermelding van de naam van de dierenarts/dierenkliniek die de ondernemer zal inschakelen wanneer het welzijn van het gastdier dit nodig maakt;

  • de vermelding van het aanwezig zijn van een quarantaineruimte een isolatieruimte en een ruimte voor zieke (geen besmettelijke) dieren, dan wel de mogelijkheid deze ruimtes in te richten;

  • de vermelding van het bestaan van de op de overeenkomst van toepassing zijnde algemene voorwaarden.

  1. Een schriftelijk aanbod wordt voorzien van een dagtekening en is onherroepelijk gedurende dertig dagen nadat de consument het aanbod heeft ontvangen.

  2. Het schriftelijke/elektronische aanbod gaat vergezeld van een exemplaar van deze Algemene Voorwaarden.

Artikel 4 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt tot stand door aanvaarding van het aanbod.

  2. Na totstandkoming van de overeenkomst ontvangt de consument schriftelijk of langs elektronische weg een bevestiging hiervan, eventueel in de vorm van een factuur.

Artikel 5 – De prijs en de (prijs)wijzigingen

  1. De prijs die de consument moet betalen wordt vastgelegd in de gesloten overeenkomst. De prijs bevat de kosten van verzorging, voeding en huisvesting van het gastdier en de verschuldigde btw.

  2. Optredende prijsstijgingen tussen het moment waarop de overeenkomst wordt gesloten en het moment waarop deze wordt uitgevoerd zijn niet van invloed op de overeengekomen prijs.

  3. Het tweede lid is niet van toepassing op prijswijzigingen die uit de wet voortvloeien, zoals verhoging van de btw.

  4. Bij een overeengekomen verlenging van de huisvesting van het gastdier geldt dezelfde prijs per dag als de overeengekomen prijs voor de periode dat het gastdier al in het pension zat

  5. De reservering mag eenmalig kosteloos gewijzigd worden, bij iedere daaropvolgende wijziging wordt er 5 euro administratiekosten toegevoegd aan de factuur.

Artikel 6 – De aanbetaling

Bij reserveringen dient er 50% van de totale pensionprijs aanbetaald te worden binnen 7 dagen na ontvangst van de bevestiging.

Artikel 7 – De betaling

  1. De (rest)betaling dient te worden voldaan bij het brengen van het gastdier. Mogelijkheden zijn; pinnen, contant of vooraf via IDEAL.

  2. Het vervroegd afhalen van het gastdier geeft geen recht op (gedeeltelijke) teruggaaf van de pensionprijs

Artikel 8 – Niet-tijdige betaling

  1. De consument is in verzuim vanaf het verstrijken van de afgesproken betalingsdatum. De ondernemer zendt na het verstrijken van die datum een betalingsherinnering en geeft de consument de gelegenheid binnen 14 dagen na ontvangst van deze betalingsherinnering alsnog te betalen.

  2. Als na het verstrijken van de betalingsherinnering nog steeds niet is betaald en de consument stemt niet in met voorlegging aan de Geschillencommissie, conform artikel 17.4, kan tot gerechtelijke of buitengerechtelijke incasso worden overgegaan. De hiervoor in redelijkheid gemaakte kosten zijn voor rekening van de consument. Deze kosten zijn onderworpen aan wettelijke grenzen. De ondernemer is tevens gerechtigd rente in rekening te brengen vanaf het verstrijken van de afgesproken betalingsdatum. Deze rente is gelijk aan de wettelijke rente.

Artikel 9 – De annuleringsregeling

Bij annulering door de consument gelden voor deze de volgende betalingsverplichtingen:

– Annulering binnen 48 uur na ontvangst bevestiging; 5 euro administratiekosten

– Annulering 2 maanden vóór het ingaan van de overeenkomst: 40 euro administratiekosten (reserveringen van 7 dagen of langer)

– Annulering binnen 2 maanden tot 1 maand vóór het ingaan van de overeenkomst: 50% van de prijs

– Annulering binnen 1 maand tot 2 weken vóór het ingaan van de overeenkomst:75% van de prijs

– Annulering binnen 2 weken vóór het ingaan van de overeenkomst: 100% van de prijs.

Artikel 10 – Rechten en plichten van de ondernemer

  1. De ondernemer verplicht zich om conform de gesloten pension overeenkomst gedurende de overeengekomen periode de overeengekomen verzorging en huisvesting te verlenen op een wijze, zoals het een vakbekwame ondernemer betaamt.

  2. De ondernemer zal zoveel mogelijk rekening houden met de individuele wensen van de consument ten aanzien van de huisvesting en verzorging van het gastdier. Voor zover die wensen afwijken van de gebruikelijke gang van zaken, worden deze schriftelijk vastgelegd en ter kennis gebracht van een ieder die betrokken is bij de huisvesting en verzorging van het gastdier.

Artikel 11 – Verantwoordelijkheden en plichten van de consument

  1. De consument moet, uiterlijk bij aanvang van het verblijf van het gastdier aan de ondernemer alle gevraagde informatie verstrekken, die van belang is voor een goede en verantwoorde huisvesting en verzorging van het huisdier. Dit zoveel mogelijk onder overlegging van de op die informatie betrekking hebbende documenten.

  2. De consument is verplicht bij het ondertekenen van de pension overeenkomst, doch uiterlijk bij de aanvang van het verblijf van het gastdier in het dierenpension, het bewijs af te geven dat het gastdier de op dat moment in de sector vereiste vaccinaties heeft ondergaan. Voor honden betreft dit in elk geval de ziekte van Carré en parvovirus infectie en voor katten betreft dit in elk geval infectieuze gastroënteritis en niesziekte.

  3. De consument is aansprakelijk voor de gevolgen wanneer de ondernemer schade ondervindt als gevolg van het niet vermelden van gegevens of het verstrekken van onjuiste gegevens over het gastdier, tenzij dit de consument niet is toe te rekenen.

Artikel 12 – Ziekte van het gastdier

  1. Op basis van een vooraf daartoe door de consument afgegeven machtiging is de ondernemer verplicht om bij ziekte van het gastdier (of een redelijk vermoeden daarvan) de in het aanbod genoemde dierenarts/dierenkliniek te consulteren. Verder is de ondernemer verplicht om in dat geval al die maatregelen te nemen, die hem in de gegeven situatie juist voorkomen. De hieraan verbonden kosten zijn voor rekening van de consument.

  2. Wanneer blijkt dat voor het herstelproces van het gastdier kostbare veterinaire maatregelen nodig zijn, wordt dit gemeld bij de consument of bij de door de consument aangewezen contactpersoon. Wanneer de hiermee verbonden contacten, ondanks alle pogingen daartoe, niet vlot tot stand kunnen komen en als gevolg daarvan een eventuele vertraging optreedt in de behandeling van het gastdier, kan de ondernemer dit niet worden toegerekend.

  3. De ondernemer mag, na consultatie en op voorschrift van de dierenarts/dierenkliniek, het gastdier kalmerende of andere medicamenten (laten) toedienen.

  4. De ondernemer is bij teruggave van het gastdier aan de consument verplicht schriftelijk melding te maken van met ziekte samenhangende bijzonderheden bij het gastdier tijdens het verblijf. Van het raadplegen van een dierenarts wordt in het verslag in elk geval melding gemaakt.

  5. Het starttarief om naar de dierenarts te gaan is 45 euro en omvat het volgende;

    • Contact opnemen met u alvorens wij contact opnemen met de dierenarts.

    • De kilometervergoeding naar de praktijk en terug.

    • De arbeidstijd (met een maximum van 1 uur) om naar de praktijk te gaan. Daarna wordt er 35 euro per uur in rekening gebracht.

    • Opstellen van een behandelplan

    • Indien nodig een solitair verblijf creëren.

    • U op de hoogte houden van de situatie en indien nodig contact houden met de dierenarts.

Artikel 13 – Overlijden van het gastdier

  1. De ondernemer stelt na het overlijden van het gastdier de consument of diens contactpersoon hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte. De consument, die zelf over het stoffelijke overschot van het overleden gastdier wil beschikken, kan dit binnen 1 week na de mededeling van de ondernemer op een afgesproken plaats ophalen. Gebeurt dit niet, dan zal de ondernemer het stoffelijke overschot via de destructie laten verwijderen.

  1. Indien het gastdier tijdens het verblijf in het dierenpension overlijdt, kan de ondernemer door een dierenarts sectie laten verrichten.

         De ondernemer zal de consument of de door deze aangewezen contactpersoon vooraf in kennis stellen van een voorgenomen
         sectie. De kosten van de sectie komen voor rekening van de ondernemer.

  1. De consument kan:

  • sectie laten verrichten op zijn overleden gastdier door de eigen dierenarts, indien de ondernemer besluit geen sectie uit te voeren;

  • door de eigen dierenarts een contraexpertise naar de doodsoorzaak laten uitvoeren.

In beide gevallen komen de onderzoekskosten en andere kosten voor rekening van de consument.

Op verzoek van de consument kan de ondernemer zorgdragen dat het stoffelijke overschot op kosten van de consument wordt gecremeerd of begraven.

Artikel 14 – Gevolgen van het niet nakomen van de pension overeenkomst

Indien de consument zich zonder bericht niet op de in de pension overeenkomst overeengekomen aanvangsdatum met het gastdier bij het dierenpension meldt, is de ondernemer:

  • niet verplicht om de gereserveerde ruimte nog langer voor de consument beschikbaar te houden;

  • gerechtigd om 100% van de pensionprijs voor de gereserveerde periode in rekening te brengen.

Bovenstaande geldt niet als het de consument niet is toe te rekenen.

  1. Indien de consument zonder bericht het gastdier niet binnen 1 week na beëindiging van de pension overeenkomst bij het dierenpension ophaalt, zal de ondernemer de consument aanmanen om het gastdier op te halen. Die aanmaning geschiedt per aangetekende brief met bericht van ontvangst. Een kopie van deze brief wordt gezonden naar de eventueel door de consument aangewezen contactpersoon. Wanneer de consument, dan wel de contactpersoon, binnen 2 weken na ontvangst van

  2. de brief geen gevolg geeft aan de sommatie, heeft de ondernemer het recht het gastdier naar een gecertificeerd asiel te brengen. De consument blijft daarbij steeds gehouden om de uiteindelijke pensionprijs (d.w.z inclusief de periode van verlenging) te betalen, vermeerderd met de eventuele asielkosten.

  3. Voor het geval er in het dierenpension geen opnamecapaciteit meer is op het moment dat de consument zich op de in de pension overeenkomst overeengekomen aanvangsdatum met het gastdier bij het dierenpension meldt, is de ondernemer verplicht zorg te dragen dat er binnen een redelijke termijn na het tijdstip van aanmelden een goede opvang voor het gastdier geregeld is.

De consument wordt hiervan op de hoogte gesteld.

Artikel 15 – Aansprakelijkheid

  1. De ondernemer is tegenover de consument aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een tekortkoming die aan hem of aan personen in zijn dienst, dan wel aan personen die in zijn opdracht incidenteel werkzaamheden verrichten, is toe te rekenen. Voor een vergoeding van de schade die het gevolg is van de tekortkoming van de ondernemer of aan personen in zijn dienst, komt de consument in aanmerking mits de consument binnen 30 dagen nadat de schade is ontstaan deze schriftelijk aan de ondernemer kenbaar maakt. De schadevergoedingsverplichting is beperkt tot ten hoogste het bedrag van de factuurwaarde van de door ondernemer geleverde dienst.

  2. De ondernemer zal de consument of de eventueel door hem aangewezen contactpersoon, in geval van onvoorziene omstandigheden, hiervan zo spoedig mogelijk in kennis stellen.

  3. De consument is tegenover de ondernemer aansprakelijk voor schade die door onaangepast of afwijkend gedrag van het gastdier is veroorzaakt.

  4. De ondernemer is tegenover de consument niet aansprakelijk voor door andere gastdieren aangerichte schade aan persoonlijke bezittingen, die de consument in het dierenpension achterlaat vanwege de gehechtheid daaraan van het gastdier.

Artikel 16 – Klachten

Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten volledig en duidelijk omschreven bij voorkeur schriftelijk of elektronisch tijdig doch uiterlijk binnen 14 dagen na het verstrijken van de pension overeenkomst worden ingediend bij de ondernemer. Niet tijdig indienen van de klacht kan tot gevolg hebben dat de consument zijn rechten verliest.

Artikel 17 – Geschillen

  1. Geschillen tussen consument en ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van de pension overeenkomsten kunnen zowel door de consument als door de ondernemer worden voorgelegd aan Dibevo Geschillencommissie Gezelschapsdieren, Postbus 94, 3800 AB Amersfoort.

  2. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst bij de ondernemer heeft ingediend.

  3. Leidt de klacht niet tot een oplossing dan heeft de consument 3 maanden, na de datum waarop de consument de klacht bij de ondernemer indiende, de tijd om deze klacht schriftelijk of in een andere, door de Geschillencommissie te bepalen vorm bij de Geschillencommissie aanhangig te maken.

  4. Wanneer de consument een geschil aanhangig maakt bij de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Indien de ondernemer een geschil aanhangig wil maken bij de Geschillencommissie, moet hij de consument vragen zich binnen vijf weken uit te spreken of hij daarmee akkoord gaat. De ondernemer dient daarbij aan te kondigen, dat hij zich na het verstrijken van de genoemde termijn vrij zal voelen het geschil bij de burgerlijke rechter aanhangig te maken.

  1. De Geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van het voor haar geldende reglement. Op verzoek wordt dit reglement toegezonden. De beslissingen van de Geschillencommissie hebben het karakter van een bindend advies. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding (het zogenaamde klachtengeld) verschuldigd.

  2. Uitsluitend de rechter dan wel de hierboven genoemde Geschillencommissie is bevoegd van geschillen kennis te nemen.

Artikel 18 – Nakominggarantie

De Vereniging Landelijke Organisatie Dibevo staat voor de consument borg voor de nakoming van het door de Geschillencommissie gewezen bindend advies.

Artikel 19 – Afwijking van de Algemene Voorwaarden

Individuele afwijkingen moeten schriftelijk dan wel elektronisch tussen de ondernemer en de consument worden vastgelegd.
Voorwaarden zijn deels aangepast door Unleashed en uitsluitend van toepassing bij deze honden opvang. 

Algemene voowaarden hondenuitlaatervice
Algemene voorwaarde opvang
bottom of page